جنگ عقیده

دغدغه‌هایی از جنس قدرت‌ افزایی نرم و رسانه در گفتمان انقلاب اسلامی

جنگ عقیده

دغدغه‌هایی از جنس قدرت‌ افزایی نرم و رسانه در گفتمان انقلاب اسلامی

جنگ عقیده

مرتضی آجیل‌چی مشهدی
مدرس و پژوهشگر حوزه قدرت افزایی نرم و رسانه
کمی سیاسی و البته امیدوار به آینده روشن برای ایران

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جنگ عقیده

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۵ ق.ظ

بسم الله النور
ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافته‌اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. 
ما باید تمام‌ تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده‌ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می‌خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کا ر گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه‌ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه‌ها و دانشگاهها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده‌ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و اسلام را نابود می‌کنند. اینها با قیافه‌ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی دین معرفی می‌کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم. و همچنین کسانی دیگر که بدون استثنا به هرچه روحانی و عالِم است حمله می‌کنند و اسلام آنها را اسلام امریکایی معرفی می‌نمایند راهی بس خطرناک را می‌پویند که خدای ناکرده به شکست اسلام ناب محمدی منتهی می‌شود. ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.
امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است. و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخهای سفید و سرخ را از بین خواهند برد. امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشکهای دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می‌کند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. ان شاء الله ملت بزرگ ایران با پشتیبانی مادی و معنوی خود از انقلاب، سختیهای جنگ را به شیرینی شکست دشمنان خدا در دنیا جبران می‌کند. و چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر امریکا فرود آمده است. چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران سقوط ارکان و کنگره‌های نظام ستمشاهی را نظاره کرده است و شیشه حیات‌ امریکا را در این کشور شکسته است. و چه شیرینی بالاتر از اینکه مردم عزیزمان ریشه‌های نفاق و ملیگرایی و التقاط را خشکانیده‌اند. و ان شاء الله شیرینی تمام ناشدنی آن را در جهان آخرت خواهند چشید. نه تنها کسانی که تا مقام شهادت و جانبازی و حضور در جبهه پیش رفته‌اند، بلکه آنهایی که در پشت جبهه با نگاه محبت بار و با دعای خیر خود جبهه را تقویت نموده‌اند از مقام عظیم مجاهدان و اجر بزرگ آنان بهره برده‌اند. خوشا به حال مجاهدان! خوشا به حال وارثان حسین - علیه السلام!  «صحیفه نور، جلد ۲۱، صفحه ۸۶ و ۸۷»


این جملات خمینی کبیر نه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در سخت‌ترین لحظات از مرحله رشد و نمو آن ایراد شد. لحظاتی از عمر انقلاب که توسعه گران سعی می‌کردند شعار جنگ جنگ تا پیروزی را جایگزین جنگ جنگ تا دفع فتنه کنند. لحظاتی که خمینی عزیز بخاطر کمی یاران و عمارهایش مجبور بود تا جام زهر را سر کشد. در دوران تحمیل قطعنامه‌ای تحمیلی برای جنگی تحمیلی! خواننده محترم به هیچ وجه تصور این را نداشته باشد که نگارنده می‌خواهد جنگ را تایید کند بلکه سعی دارد به این واقعیت بپردازد که انقلاب اسلامی عقیده‌ای را تولید کرد و سپس نشر داد که بر اساس یکسری از منابع قدرت نرم اقدام به تهاجم نرم بر پیکر مستکبران شرق و غرب کرد  که باعث تزلزل در ارکان فکری توسعه طلبان داخلی و اربابان لیبرالشان در خارج از مرزها‌ی ایران اسلامی شد و به هر حال این تزلزل ایجاد شده حتما از طرف آن‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند که نماند. از تحمیل جنگی هشت ساله تا تحریم‌های سی و چند ساله... از تهاجم فرهنگی تا قتل عام فرهنگی...

امام خمینی زمانی از جنگ عقیده سخن به میان می‌آورد که همه فکر می‌کردند با امضاء قطعنامه کار جنگ و جنگیدن به پایان رسیده و الان وقت ثمر دادن درخت انقلاب است و دیگر می‌شود نشست بر سفره و از مواهبش چشید و لذت برد. 
انگار جنگ عقیده آغاز شده است. عقیده‌ای که مبنای آن حرکت جهانی مستضعفین در قالب یک تمدن بزرگ اسلامی است و بایسته‌های آن حمایت از تمامی مستضعفین عالم با هر دین و آیین و مبارزه با تسلط طواغیت و زور مداران عالم بر آن‌ها می‌باشد که نهایتا آزادی انسان را در بر خواهد داشت. دقیقا نقطه مقابل فرهنگی که توسعه طلبی لیبرال اساس آن را تشکیل می‌داد و خوی اشرافی گری و راحت طلبی و چشیدن مواهب سفره انقلاب آروزی اصلی‌اش شده بود. همان‌هایی که با قیافه‌ای حق به جانب آماده می‌شدند غنایم بعد از انقلاب و جنگ را بین خود تقسیم کنند و خواسته یا ناخواسته تبدیل به سربازان عقیدتی دشمن مستکبر در داخل کشور شدند چون به واقع با مستکبرین اشتراک عقیدتی پیدا کرده بودند و متاسفانه در میانه‌ی راه ماندند و هیچگاه نتوانستند و نمی‌توانند تا پایان این خط با اصول امام ماضی و مجاهدت‌های امام حاضر بمانند و از نیمه راه بازگشتند.
 معروف انقلاب اسلامی که همان حمایت از مظلومان جهان و مبارزه با ظالمان و مستکبران بود  کم کم  جایش را به منکر راحت طلبی و دنیا دوستی می‌داد و تغییر و دگرگونی نرم و به تعبیری تهاجم نرم به انقلاب اسلامی آغاز شد. در واقع جنگ نرمی که امروزه دائما از آن دم می‌زنیم همان جنگ عقیده‌ای است که امام رحمت الله علیه شروع آن را در پسین روزهای جهاد اصغر به ما یادآوری کرد و گفت اکنون زمان، زمان جنگ عقیده‌ است و در این جنگ آنان پیروز اند که مردان مجاهد عرصه جهاد اکبر و کبیر باشند.
جنگ نرم یعنی اینکه بتوانی عقیده‌ی انقلاب اسلامی را در جامعه و جهان به یک گفتمان  تبدیل کنی، از آن‌ محافظت کنی،آن را منتشر کنی و آن جمهوری عظیم مستضعفین جهان را شکل دهی. با توسعه‌گرایان لیبرال صفت داخلی که مزدوران عقیدتی مستکبران  خارجی هستند بجنگی و از پای ننشینی و زیر بار زور زورمداران نروی. با این تعریف جنگ نرم امروز همان جنگ عقیده‌ای است که خمینی عزیز مبانی‌اش را تعریف کرد و به ما یاد داد که از برچسب زدن‌هایشان نترسیم و راه اسلام عزیز را بپیماییم. جنگ عقیده همان جنگ نرم است که باید منجر به بسیج توده‌های مستضعف جهان در قالب تمدن بزرگ اسلامی شود و این ابتدای مسیر فرج خواهد بود ان‌شاء‌الله. والسلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی